Bekjennelser

Bekjennelser - konsert i Nøtterøy kirke, med Charlotte Wilhelmsen (sopran) og Solveig Lie Refvik (klaver)

Arrangementsdato

lørdag 2 nov 2024 18:00

Slutter lørdag 2 nov 2024 19:30
Kalenderelementet vil tilpasses din tidssone
BESTILL

Tilgjengelige varer

Voksne
Barn/unge

Arrangementsinformasjon

Konserten er formet som en pilegrimsreise, der store, eksistensielle og utfordrende tekster rammes inn av sanger om lyset og kjærligheten. Gamle tekster av St. Augustin, Frans av Assisi og ukjente munker i tillegg til Bibeltekster danner grunnlaget for konserten og er inspirasjonen både for komponistene og utøverne.

Charlotte Wilhelmsen og Solveig Lie Refvik er begge bosatt i Kristiansand og opptrer jevnlig sammen. Til daglig underviser de begge byens unge, lovende musikere ved ulike institusjoner, samt at de stadig gjør oppdrag knyttet til Kilden konserthus. Nå gleder de seg til kirkekonsertturné med et repertoar som står dem nær og som sjelden fremføres i kirkene våre, nemlig det klassiske Lied- og romanserepertoaret. Kveldens hovedverk er Hermit Songs av Samuel Barber og Vier ernste Gesänge av Johannes Brahms, men de er også stolte og glade over at det har blitt skrevet et helt nytt verk til dette prosjektet og gleder seg til urfremføring av Love never disappears av Kristian Hernes. I tillegg ønsker de å gi en hyllest til Egil Hovland som har 100-års jubileum i 2024 med hans salme Solsangen

Konserten vil ha et klassisk gjenkjennelig preg, og hele kirkerommet vil bli tatt i bruk slik at tekstene løftes frem og blir mer tilgjengelig for tilhørerne. Så får vi se om tekster skrevet av munker så langt tilbake som på 400-tallet har noe å si til mennesker i 2024. Målet er at publikum skal få et pusterom i sin hverdag og kanskje få noen nye tanker de kan ta med seg videre.

Billetter kr. 250, barn/unge gratis

Konserten støttes av Nøtterøy Sokn

Fotograf kreditering: Lars Gunnar Liestøl

Ansvarsfraskrivelse

Kjøpte billetter refunderes ikke.