Italiensk sommer!

Velkommen til sommerkonsertmed fyrrig italiensk musikk fra 1600-tallet! Fremført av noen av Norges aller fremste tidligmusikkutøvere på originalinstrumenter.

Evenemangsdatum

fredag 5 jul 2024 18:00

avslutas fredag 5 jul 2024 19:00
Kalenderposten anpassas till din lokala tidszon
Beställ

Tillgängliga artiklar

Billett, voksen
Billett, barn & ungdom opp til 18 år

Evenemangsinformation

Musikken gjennomgikk en revolusjon rundt århundreskiftet 1600 i Italia. Bort med de strenge reglene for polyfoni! Inn med instrumenter, poesi, følelser, retorikk! Resultatet er kreativt, improvisatorisk, virtuost og virkelig inspirert. Musikk til en sommerkveld!

Medvirkende på konserten:

Daniel Sæther, kontratenor

Caroline Eidsten Dahl, blokkfløyte

Ingrid Økland, barokkfiolin

Henrikke G. Rynning, gambe

Jadran Duncumb, lutt

Ensemble C4 er basert i Oslo og arrangerer egne konserter, vanligvis i Østlandsområdet. Siden 2015 har ensemblet - med årlig støtte fra Kulturrådet - produsert flere nye konsertprogram per år og har dermed opparbeidet seg et stort repertoar med musikk fra perioden ca 1575-1800.

Med lang konserterfaring og godt samspill har ensemblet utviklet en leken og virtuos stil som begeistrer publikum og gir flotte tilbakemeldinger. Høsten 2023 kommer ensemblets første CD-utgivelse, det er en innspilling av G. F. Händels Neun Deutsche Arien på plateselskapet LAWO Classics. Neste innspilling (også med LAWO) er under planlegging, den vil foregå i 2024, og repertoaret er hentet fra G. P. Telemanns kantater og kammermusikk.

Denne konserten er del av konsertserien "Sommertoner 2024", i alt 12 konserter i Nøtterøy og Veierland kirker. Følg oss gjerne på "Musikk i kirkene på Nøtterøy" for ytterligere informasjon.

Støttespillere:

Norsk Kulturfond, Fond for lyd og bilde